Frank1982 » Zakelijk: Pagina 2
Artikelen 11 - 20 van 24 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Strategie: de BCG Matrix

Strategie: de BCG Matrix

De BCG matrix is een veelgebruikt strategisch instrument om de waarde van de product-markt combinaties te bepalen. Met de bevindingen uit het model kan bepaald worden of het bedrijf een gezonde mix aa… Management, 26-01-2015
Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Het bepalen van de concurrentiestrategie is essentieel voor het voortbestaan van een onderneming. Onvoldoende inzicht in de concurrentie leidt tot het verlies van controle in een markt en een te afwac… Management, 16-03-2015
Strategie: de Diamant van Porter

Strategie: de Diamant van Porter

In zijn boek "The Competitive Advantage of Nations" heeft Michael Porter op basis van een langdurige studie geanalyseerd welke factoren de attractiviteit en het concurrerend vermogen van een land kunn… Management, 21-01-2015
Strategie: de doelgroepbenadering van Kotler

Strategie: de doelgroepbenadering van Kotler

Marketing is ontzettend belangrijk voor het bereiken van de consumenten. Elk bedrijf heeft zijn eigen doelgroep waar zij zich op wil richten. Dit kunnen groepen zijn gesegmenteerd op leeftijd, geslach… Management, 03-05-2015
Strategie: de klantenpiramide van Curry

Strategie: de klantenpiramide van Curry

Een goede klantstrategie is van groot belang voor een bedrijf. Door in beeld te brengen wie de klanten zijn en wat hun bijdrage is aan de omzet van het bedrijf kan inzichtelijk worden gemaakt op welke… Management, 27-03-2015
Strategie: de MABA analyse

Strategie: de MABA analyse

De MABA analyse, ontworpen door General Electric, is een strategische tool om de portfolio van het bedrijf tegen de aantrekkelijkheid van de markt af te zetten. Voor de verschillende product-markt-com… Management, 10-06-2015
Strategie: de Productlevenscyclus

Strategie: de Productlevenscyclus

De productlevenscyclus is een model, ontwikkeld in de jaren '60 van de twintigste eeuw, is een veelgebruikt model om de beweging van een product door de tijd heen weer te geven. Een product doorloopt… Management, 27-01-2015
Strategie: de SWOT analyse

Strategie: de SWOT analyse

De SWOT analyse is een tool die zowel door bestaande als startende bedrijven wordt gebruikt om enerzijds de interne organisatie (de interne analyse) en anderzijds de ontwikkelingen in de markt (de ext… Management, 01-02-2015
Strategie: DESTEP analyse

Strategie: DESTEP analyse

DESTEP analyse is een tool om de attractiviteit van een land of gebied te meten aan de hand van zes krachten. Deze krachten zijn over het algemeen macro-economisch van aard en daarom niet beïnvloedbaa… Management, 10-02-2015
Strategie: het 7S model van McKinsey

Strategie: het 7S model van McKinsey

Het 7S model van McKinsey is een analysetool welke wordt gebruikt voor de interne analyse van een bedrijf. Op basis van zeven factoren wordt het interne bedrijf beschreven. Het model biedt input voor… Management, 04-02-2015